Opisy stanowisk pracy
Opisy stanowisk pracy to niezbędne narzędzie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Wykorzystywane są do takich procesów personalnych, jak planowanie zatrudnienia, rekrutacja i selekcja, adaptacja pracownika, rozwój i szkolenia, ocena pracy, wynagrodzenia, komunikacja w organizacji, budowanie, bądź modyfikacja struktury organizacyjnej.
Opis
Tworzone przez nas opisy stanowisk pracy nawiązują do celów jednostek organizacyjnych, w których funkcjonują.
Projektując opisy stanowisk pracy uwzględniamy następujące obszary:- Cel istnienia w organizacji danego stanowiska i jego miejsce w strukturze organizacyjnej
- Uprawnienia, odpowiedzialność
- Zakres zadań na danym stanowisku
- Wymagane kwalifikacje formalne – potrzebne do prawidłowej realizacji pracy na tym stanowisku
- Profil kompetencji wymagany na danym stanowisku
- Reguły oceny efektywności i rozwoju kompetencji pracownika na zajmowanym stanowisku pracy
Korzyści
Dzięki dobrze przygotowanym opisom stanowisk:- Uzyskasz spójną i przejrzystą dokumentację firmową
- Zbudujesz klarowną strukturę organizacji
- Zwiększysz efektywność procesów rekrutacyjnych w organizacji
- Ułatwisz aktualizację siatki płac na podstawie zakresu obowiązków na stanowisku
- Zbudujesz dobry wizerunek pracodawcy, jako firmy w której panują jasne reguły dot. wymagań na stanowisku pracy, takie same dla wszystkich osób w organizacji
Jak działamy
Etapy procesu budowy opisób stanowisk pracy:- Wywiady z kluczowymi osobami w organizacji (zarządem, menedżerami, ekspertami)
- Analiza struktury organizacyjnej i ustalenie zadań na stanowiskach, zakresów odpowiedzialności wymaganych kompetencji oraz zasad ich oceny
- Przygotowanie opisów stanowisk