Badanie opinii pracowników
Badanie opinii pracowników ma na celu zebranie informacji pozwalających na ocenę sytuacji w firmie. Zdobyta podczas badania wiedza jest niezwykle cenna, pozwala na wprowadzanie zmian, podejmowanie działań podnoszących zaangażowanie pracownika, a w konsekwencji efektywność biznesową organizacji.
Opis
Badanie może dotyczyć wielu istotnych dla organizacji kwestii np. opinii pracowników o firmie i jej produktach, oceny sposobu wdrażanej w organizacji zmiany, metod zarządzania, panującej atmosfery, satysfakcji z wykonywanej pracy. Ma ono na celu poznanie poglądów pracowników na interesujący nas temat, stopień identyfikacji pracowników z celami organizacji, satysfakcją lub jej brakiem związanym z badaną sytuacją.
Zadowolenie pracownika przekłada się w bezpośredni sposób na jego motywację i zaangażowanie, a to z kolei ma wpływ na satysfakcję klienta, wydajność pracy oraz zyski organizacji.Korzyści
Badania pozwalają na identyfikacje kluczowych czynników przekładających się na satysfakcję i zaangażowanie pracowników Twojej firmy. Na rzetelność badania ma wpływ wiele czynników, dlatego pracując nad koncepcją badania zarówno definiujemy cele i metody badawcze, jak i planujemy przeprowadzenie procesu komunikacji oraz wspieramy w wypracowaniu działań zmierzających do zmiany sytuacji.
Prowadząc badania opinii pracowników- Pomożemy zdefiniować cele badania, dobierzemy adekwatne metody badawcze co przełoży się na rzetelność pozyskanych informacji
- Wesprzemy Cię na etapie komunikowania procesu w organizacji, tak, aby pracownicy czuli się zmotywowani i wzięcia udziału i dzielenia się w otwarty sposób swoimi przemyśleniami
- Otrzymasz raport, który będzie zawierał nie tylko obraz sytuacji ale również rekomendacje zmian
- Wesprzemy Twoją organizację w procesie wdrażania zmian, planowania konkretnych planów działań
Jak działamy
Etapy procesu badania opinii pracowników:
- Określenie celu badania, jego przebiegu, wybór grupy badawczej
- Wsparcie w opracowaniu zasad komunikacji procesu w firmie
- Wybór najwłaściwszych metod badawczych oraz zaprojektowanie narzędzi:
- Wywiady – mogą być przeprowadzone w sposób bezpośredni, telefoniczny z wykorzystaniem ankiety papierowej lub internetowej
- Zogniskowane wywiady grupowe
- Ankiety telefoniczne, bezpośrednie lub internetowe
- Realizacja badania
- Analiza wyników
- Opracowanie raportu zawierającego wnioski i rekomendacje
- Komunikacja wyników badania
- Wsparcie na etapie wdrożenia: udzielenie informacji zwrotnych/przeprowadzenie sesji coachingowych dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie celem wypracowania planu konkretnych działań